Veelgestelde vragen

Het actuele aanbod van Mitsubishi Motors Financial Services is hier te vinden.
Ja. Een Private Lease contract via Mitsubishi Motors Financial Services voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease.
Wanneer het product voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Private Lease vind je de logo’s van het Keurmerk terug op alle offerte- en contract documenten. Wanneer het product van de aanbieder is gecertificeerd door de Stichting Keurmerk Private Lease, kent deze aanbieder een deelnemerspagina op de website van de stichting. Daarnaast ontvang je bij elk Private Lease aanbod de Algemene Voorwaarden Private Lease zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. Deze voorwaarden vind je hier.
Het Keurmerk Private Lease hoort bij Stichting Keurmerk Private Lease. Stichting Keurmerk Private Lease wil de consument beschermen. Dankzij het keurmerk weet je bij welke partij je veilig en verantwoord een auto kunt leasen. Wij maken graag heldere afspraken. Zodat je precies weet waar je aan toe bent. Het keurmerk geeft dit weer. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is dat je als consument tevreden bent. Samen zorgen we ervoor dat je veilig, verantwoord én vertrouwd kunt rijden in je private leaseauto! Meer informatie over Stichting Private Lease kun je hier terugvinden.
Ja, dit is mogelijk. De Mitsubishi-dealer bij je in de buurt helpt je graag verder.
De beschikbare opties verschillen per model en uitvoering. Selecteer hier je gewenste model en zie welke opties er zijn. Staan de door jou gewenste opties er niet bij? Neem dan contact op met je lokale Mitsubishi-dealer en zij helpen je graag verder met een offerte op maat.
Wij bestellen de auto van jouw keuze bij de door jouw gewenste Mitsubishi-dealer. Jouw dealer helpt je dan ook graag met je keuze en kan je adviseren welke combinaties op korte termijn beschikbaar zijn.
Het kenteken wordt middels RTL-registratie op je persoonlijke gegevens geregistreerd (indien je als contractant vermeld staat). Hiervoor hebben wij een kopie van jouw geldige Nederlands rijbewijs nodig. Iedereen dient voorzichtig om te gaan met zijn of haar identiteit. Wij willen je er graag op wijzen dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een app heeft ontwikkeld om een veilige kopie van je identiteitsbewijs te maken. Download de app “KopieID” in de App Store, Play Store of de Windows Phone Store. Let op dat je alleen jouw BSN-nummer verwijdert. Jouw rijbewijsnummer dient zichtbaar te blijven.
Uw eigen Mitsubishi-dealer gaat graag met je in gesprek over de inruil mogelijkheden van jouw huidige auto.
Ja, dat kan bij Mitsubishi Motors Financial Services. Je Mitsubishi-dealer adviseert je graag over alle mogelijkheden op het gebied van opties en accessoires.
Mitsubishi Motors Financial Services biedt Private Lease contracten aan voor particulieren. Zoek je een oplossing voor je medewerkers of jouw bedrijf? Neemt dan contact op met Mitsubishi Motors Financial Services.
Heb je vragen over de status van jouw beoordeling dan kun je contact opnemen met Mitsubishi Motors Financial Services via telefoonnummer 020 - 354 96 66 of per e-mail klantenservice.nl@rcibanque.com. Mitsubishi Motors Financial Services is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.
Nee, op het moment dat je de leaseovereenkomst tekent heb je een bedenktijd van 14 dagen. Na het verstrijken van deze bedenktijd, bestelt Mitsubishi Motors Financial Services jouw nieuwe auto bij de Mitsubishi-dealer van jouw keuze.
Na goedkeuring van je aanvraag en het verstrijken van de wettelijke bedenktermijn, bestelt Mitsubishi Motors Financial Services je nieuwe auto bij de Mitsubishi-dealer van je keuze. Je dealer informeert je graag over levertijden en maakt met je een afspraak voor aflevering van je nieuwe auto.
Er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn waarom je jouw nieuwe auto op korte termijn nodig hebt. Mocht je zeker weten dat je geen 14 dagen bedenktijd voor nodig hebt, dan kunt je een aanvullende verklaring ondertekenen bij jouw Mitsubishi-dealer.
Mitsubishi Motors Financial Services bestelt je nieuwe auto bij de Mitsubishi-dealer van je keuze. Jouw dealer zal met je een geschikt moment plannen voor de aflevering van je nieuwe auto.
Ja, dat kan. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leasecontract kosteloos kunt ontbinden tot 14 dagen nadat Mitsubishi Motors Financial Services het door jouw ondertekende leasecontract heeft ontvangen.
Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.

Ja, dat is mogelijk. De opzeggingsvergoeding wordt op twee verschillende manieren berekend:

Manier 1 De opzeggingsvergoeding is het vaste percentage van 40% van de gezamenlijke termijnbedragen die je zonder de opzegging nog zou moeten betalen.

Manier 2
De opzeggingsvergoeding is het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die je hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke – hogere – termijnbedragen die je tot dat moment had moeten betalen als je direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.

De laagste van deze twee opzeggingsvergoedingen is de opzeggingsvergoeding die je dient te betalen.

Rekenvoorbeeld 1
Het termijnbedrag is € 200,-. De overeengekomen leaseperiode is 36 maanden. U zegt op tegen het begin van de 25e maand.

Manier 1
Zonder de opzegging zou je aan termijnbedragen nog 12 maanden vermenigvuldigd met € 200,- is € 2.400,- moeten betalen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dus 40% van € 2.400,- is € 960,-.

Manier 2
Het leasetarief gebaseerd op een looptijd van 24 maanden was, ten tijde van het aangaan van je leaseovereenkomst, € 250,- per maand. Het verschil in leasetarief dat je hebt betaald op basis van 36 maanden ten opzichte van het leasetarief gebaseerd op 24 maanden, is € 50,- per maand.

De opzeggingsvergoeding bedraagt dus € 50,- vermenigvuldigd met de reeds verstreken looptijd van 24 maanden is € 1.200,-.

In dit geval is de opzegginsvergoeding zoals berekend op manier 1 het laagst. Dit is de opzeggingsvergoeding die je dient te betalen.

Nee, het leasen van een auto wordt volgens de huidige wet- en regelgeving niet gezien als een vorm van financiering. Mitsubishi Motors Financial Services blijft dan ook eigenaar van de auto.
Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er fiscale wijzigingen optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Het bedrag op de offerte is het maandbedrag gedurende de gehele looptijd.
Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in je overeenkomst te wijzigen. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.
De volgende componenten zijn inbegrepen bij de maandelijkse leaseprijs:
  • Houderschapsbelasting
  • Reparaties, onderhoud en zomerbanden
  • Schadeherstel en glasreparatie
  • Allrisk verzekering met een Eigen Bijdrage op Casco van €450,-
  • Pechhulp Europa
  • Vervangend vervoer na 24 uur
  • Btw
De kosten van brandstof dient je wel zelf te betalen. Ook kosten voor parkeren, wassen van het voertuig, connectiviteitsabonnementen en updates van het navigatiesysteem (indien aanwezig in het voertuig en niet vergoed door de fabrikant), bekeuringen en tolgelden zijn voor je eigen rekening. Dit kan in bepaalde gevallen ook gelden voor het tussen beurten door vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers. Neem in deze gevallen contact op met jouw Mitsubishi-dealer.
De volledige voorwaarden vind je hier.
Het maandbedrag kan veranderen als gevolg van fiscale wijzigingen. Fiscale oorzaken zijn bijvoorbeeld wijzigingen van de houderschapsbelasting, assurantiebelasting of de btw. De houderschapsbelasting kan ook wijzigen wanneer je verhuist naar een andere provincie. Dit geldt overigens ook wanneer je een auto koopt. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.
Afhankelijk van je individuele keuze heb je een eigen bijdrage (eigen risico). In de calculatie kun je kiezen uit een aantal opties voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage zal worden vermeld op je leasecontract en zal alleen van toepassing zijn op casco schade(s). Dit zijn niet per definitie schades waar je zelf schuld aan hebt. Hier valt bijvoorbeeld ook diefstal, joyriding, inbraak en storm- en hagelschade onder. Voor een WA schade geldt geen eigen bijdrage. Indien zich binnen een aaneengesloten periode van 12 maanden meer dan 2 schadegevallen voordoen zal RCI Financial Services de eigen bijdrage voor cascoschade voor de resterende duur van de leaseperiode met € 500,- verhogen. De eigen bijdrage is nooit hoger dan € 500,- per schadegeval vóór de genoemde verhoging en is nooit hoger dan € 950,- na de genoemde verhoging. De volledige voorwaarden vind je hier.
Wij willen uiteraard voorkomen dat iemand maandelijkse verplichtingen aangaat die niet passen bij zijn of haar persoonlijke situatie. Wij accepteren daarom op basis van VFN normen (http://www.vfn.nl/consumenten/) waarbij wij gebruik maken van toetsing en registratie bij het BKR te Tiel.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. De financiële beoordeling hangt af van je specifieke situatie en zal uitwijzen of je wel of niet in aanmerking komt voor Private Lease via Mitsubishi Motors Financial Services.
Bijtelling is alleen van toepassing wanneer jouw werkgever je een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je het contract als privé persoon afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.
Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om samen met je partner een aanvraag te doen.
Nee, op dit Private Lease product is geen borg van toepassing.
Nee, een aanbetaling is niet vereist en ook niet mogelijk. Volgens het Keurmerk Private Lease mag er niet met een leaseprijs verlagende aanbetaling gewerkt worden op een privé lease overeenkomst.
Nee, er is bij Mitsubishi Motors Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met je afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vind hier.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve registraties. Het hangt af van de aard van de codering(en) en de financiële beoordeling van je aanvraag of je wel of niet in aanmerking komt voor Mitsubishi Motors Financial Services.
Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. De kans is dus groot dat je al geregistreerd staat, bijvoorbeeld vanwege een hypotheek. Ondanks dat Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product worden geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij Mitsubishi Motors Financial Services. Uw overeenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel. Registratie zal plaats vinden onder de code OA (operationele autolease). Vanuit stichting Keurmerk Private Lease is de hoogte van de registratie vastgesteld op 65% van de som van de leasetermijnen. Voorbeeld berekening: Stel, je maandtermijn bedraagt €200,00 per maand gedurende 36 maanden. Het bedrag wat bij BKR geregistreerd wordt bedraagt in dit geval: 65% van €200,00 = € 130,00 €130,00 x 36 maanden = € 4.680,- Kijk voor meer informatie op www.bkr.nl.
  • 1. Nadat je een aanvraag hebt gedaan via Mitsubishi Motors Financial Services zal deze worden doorgestuurd naar onze partner EDR Credit Services. Je ontvangt hierna een bevestiging van de aanvraag per e-mail.
  • 2. EDR voert de (verplichte) financiële beoordeling uit. Om het je gemakkelijk te maken krijgt je toegang tot jouw persoonlijke pagina in de portal van EDR.
  • 3. Nadat je alle gegevens heeft aangeleverd, zal EDR telefonisch contact met je opnemen. Wanneer de toetsing is afgerond informeert EDR he en Mitsubishi Motors Financial Services over de uitslag.
  • 4. Na een positieve terugkoppeling ontvang je de overeenkomst, welke je kunt tekenen en terugsturen.
  • 5. Wanneer de door jouw getekende overeenkomst is ontvangen door Mitsubishi Motors Financial Services, bestellen wij de auto bij de Mitsubishi-dealer van jouw keuze, nadat de 14 dagen bedenktijd is verstreken.
  • 6. De dealer die je auto zal leveren neemt contact met je op om met je de afspraak voor aflevering van jouw nieuwe auto te maken.
De algemene voorwaarden van Mitsubishi Motors Financial Services staan hier.
Wij hanteren een maximum leeftijd van 82 bij einde contract. Dat betekent dat u bij 80 jaar, maximaal een contract van 24 maanden kunt afsluiten.
Je kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij de Mitsubishi-dealer van je keuze.
Je kunt je auto ter reparatie aanbieden bij de Mitsubishi-dealer van je keuze.
Je kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij de Mitsubishi-dealer van je keuze.
Indien de reparatie van jouw auto langer dan 24 uur in beslag neemt en je jouw auto dus al langer niet kunt gebruiken, biedt Mitsubishi Motors Financial Services je vanaf dat moment vervangend vervoer aan zonder bijkomende kosten.
Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Het tussentijds vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn. Neem je in deze gevallen contact op met jouw Mitsubishi-dealer.
Voor meer informatie vind je alle voorwaarden hier.
Je kunt je auto ter reparatie aanbieden bij de Mitsubishi-dealer van jouw keuze.
Ja. Indien je geen verwijtbare schades rijdt gedurende jouw overeenkomst zal Mitsubishi Motors Financial Services jouw opgebouwde schadevrije jaren bijhouden.
Indien de reparatie van jouw auto langer dan 24 uur in beslag neemt en je jouw auto dus al langer niet kunt gebruiken, biedt Mitsubishi Motors Financial Services je vanaf dat moment vervangend vervoer aan zonder bijkomende kosten.
Uw leaseauto is bijna in alle Europese landen verzekerd. Welke landen dit zijn vind je terug op je verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de groene kaart. Meer informatie betreft de verzekering vindt je in onze verzekeringsvoorwaarden.

In geval van een WA- of casco schade dient je jouw dealer zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is telefonisch op de hoogte te stellen en dien je ervoor te zorgen dat jouw dealer binnen 48 uur na de melding een volledig ingevuld Europees Schadeformulier (SAF) van je heeft ontvangen. Jouw dealer zal ervoor zorgen dat de schade bij de verzekeraar wordt gemeld. Schadeherstel vindt altijd plaats via jouw Mitsubishi-dealer.

Heb je dringend hulp nodig bij schade of pech? Mitsubishi Route Service + is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar:

>Vanuit Nederland: +31 (0)20 – 851 22 77
Vanuit het buitenland +31 (0)20 – 851 22 77

Bij total-loss wordt het contract beëindigd. Indien de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de Eigen Bijdrage Casco in rekening gebracht. Daarnaast wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor glasherstel kun je contact opnemen met jouw Mitsubishi-dealer. Er geldt geen eigen risico voor schade aan ruiten die kan worden gerepareerd door middel van de kunstharsmethode. In geval van vervanging € 70,- per auto, per gebeurtenis. Indien je in het contract gekozen heeft voor € 0,- eigen risico, geldt voor je geen eigen risico bij vervanging.
Bij diefstal dien je hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij Mitsubishi Motors Financial Services en aangifte te doen bij de politie. Het contract wordt beëindigd indien de auto niet binnen 30 dagen na vermissing is teruggevonden. In dat geval wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.

Voor alle details vind je onze verzekeringsvoorwaarden hier.
De staat van de auto en de aanwezigheid van inleverschades wordt vastgelegd in een innamerapport, opgesteld door de Mitsubishi-dealer waar je de auto inlevert. Reguliere gebruikersschades zijn acceptabel. Hiervoor ontvang je geen factuur. Bij grotere schades die niet onder reguliere gebruikersschade vallen geldt de Eigen Bijdrage per schadegeval. Alle details vind je terug in de inleverhandleiding.
Nee, er is bij Mitsubishi Motors Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met je afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vind je hier.
Nee. Mitsubishi Motors Financial Services blijft eigenaar van de auto.
Indien je geïnteresseerd bent om de auto over te kopen kun je contact opnemen met jouw Mitsubishi-dealer. Zij informeren je graag over de mogelijkheden. Uiteraard kun je aan het einde van de contracttermijn ook een nieuw Private Leasecontract aangaan.
Inleveren doe je bij de Mitsubishi-dealer waar je de auto ook hebt opgehaald. Daar vindt ook de definitieve inname plaats.
Ja, pechhulp is inbegrepen bij Mitsubishi Motors Financial Services. Bij aflevering van jouw nieuwe auto ontvang je een berijdershandleiding met alle belangrijke (pechhulp) contactgegevens.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan dat je in jouw Private Lease contract op hebt laten nemen. Wanneer je meer of minder kilometers hebt gereden dan in het contract is opgenomen wordt dit afgerekend/verrekend tegen de prijs welke op jouw contract staat vermeld.
Ja, echter houd er rekening mee dat jaarlijks de meer gereden kilometers met je afgerekend worden. Wij adviseren je jouw kilometerstand regelmatig te controleren en deze jaarlijks op ons verzoek aan ons door te geven. Zie ook: Ik rijd meer / minder dan afgesproken, en nu?
Nee, dit kan helaas niet. Gedurende de looptijd van de overeenkomst dien je in Nederland woonachtig te zijn. Wij verzoeken je contact op te nemen met Mitsubishi Motors Financial Services.
Omdat het kenteken van de auto geregistreerd wordt op naam van de berijder c.q. contractant worden bekeuringen rechtstreeks naar de berijder verstuurd.
Betalingen worden altijd voldaan via automatische incasso.
Het maandtermijn wordt altijd vooraf geïncasseerd.
Bij Mitsubishi Motors Financial Services betaal je altijd één maandtermijn vooruit. Dit betekent dus dat je betaalt voor de komende maand. Het kan zijn dat op de eerste factuur ook een resterend aantal dagen van de huidige maand van aflevering verwerkt staat. Jouw eerst volgende maandfactuur zal dus overeenkomen met het maandtermijn op jouw overeenkomst.
Bij overlijden van de contractant wordt het contract kosteloos beëindigd. Indien de nabestaanden de overeenkomst wensen voort te zetten, dan kunnen zij contact opnemen met Mitsubishi Motors Financial Services. Deze aanvraag zal op dat moment opnieuw financieel beoordeeld worden en voortzetting van de overeenkomst zal afhankelijk zijn van de uitslag van deze beoordeling.
Neem gerust contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tijdens kantooruren.
We rekenen erop dat je alsnog je betalingsverplichting aan ons nakomt. Kun je de betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neem dan vandaag nog contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Het actuele aanbod van Mitsubishi Motors Financial Services is hier te vinden. Staat het door jouw gewenst model er niet tussen? Neem dan contact op met je dealer voor een offerte op maat.
Wanneer je contact opneemt met Mitsubishi Motors Financial Services staan wij je graag te woord.
Mitsubishi Motors Financial Services streeft ernaar om iedere klant de best mogelijke service te bieden. Mocht het toch zo zijn dat je ergens niet tevreden over bent, dan kunt je hier onze klachtenregeling terug vinden. Wij dragen er zorg voor dat wij je klacht serieus, vertrouwelijk en zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Daarnaast maken wij je er graag op attent dat wij zijn aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease. Vanuit deze stichting is er een geschillencommissie waar je terecht kunt met jouw klacht, wanneer je van mening bent dat Mitsubishi Motors Financial Services je niet naar tevredenheid heeft kunnen helpen. Meer informatie over de geschillencommissie van het keurmerk vind je hier.